Na rozpoczynających się 13 marca 2018 największych europejskich targów nieruchomości MIPIM 2018 w Cannes, warszawski inwestor BBI Development S.A zaprezentuje swoje projekty zlokalizowane w ścisłym centrum Warszawy.
Najnowszy projekt BBI Development to wysokościowiec Roma Tower, realizowany wspólnie z Archidiecezją Warszawską, planowany na skrzyżowaniu ul. E. Plater i ul. Nowogrodzkiej.
Autorem koncepcji architektonicznej jest pracownia Juvenes-Projekt.

W wysokim na 170 metrów (41 naziemnych pięter) Roma Tower ma powstać m.in. centrum konferencyjne, ok. 20 tys. m.kw. powierzchni biurowej, 70 mieszkań z przeznaczeniem na długoterminowy wynajem, a także hotel na około 200 pokoi.
Jak podaje inwestor w swoim komunikacie prasowym – będzie to sześciogwiazdkowy hotel prowadzony przez wiodącą światową firmę hotelarską. Inwestycja da impuls dla rozwoju Śródmieścia, a w szczególności kawiarni, restauracji, butików, punktów usługowych w jej szerokim otoczeniu.

Choć nie ma oficjalnej 6-gwiazdkowej kategorii hoteli w żadnym kraju, to są jednak marki hotelowe, które przewyższają w założeniu typowy standard 5-gwiazdkowy.
Przyjęło się, że sieci hotelowe klasyfikują swoje marki na użytek wewnętrzny według poniższej skali:

  1. Economy (1-2*)
  2. Midscale (3*)
  3. Upper Midscale (3*+)
  4. Upscale (4*)
  5. Upper Upscale (5*)
  6. Luxury (5* +)

W Polsce takim hotelem sieciowym z segmentu Luxury jest warszawski Hotel Bristol Luxury Collection (sieć Marriott Int.), do którego dołączy w maju tego roku Hotel Raffles Europejski (sieć AccorHotels).

BBI Development nie zdradza jeszcze jakiej marki będzie to hotel. Zostaje nam więc spekulować. Czy to będzie w końcu Four Seasons? Od osoby pracującej w Four Seasons słyszałem, że sieć bardzo by chciała mieć swój hotel w Warszawie. A może Ritz-Carlton (sieć Marriott Int.) lub Waldorf-Astoria (sieć Hilton)? Dobrym wyborem byłaby także lifestylowa marka W (Marriott Int.). Nie sądzę by był to Kempinski, który w Europie nie otwiera raczej hoteli w wieżowcach. Z kolei Mandarin Oriental sądząc po europejskich projektach, idzie w butikowe hotele (do 100 pokoi).

Za pozyskanie luksusowej marki dla Roma Tower odpowiedzialna jest firma doradcza Hotel Professionals, której szef Alex Kloszewski powiedział niedawno w jednym z wywiadów, że ogłoszenie marki będzie możliwe za około rok czasu.
Alex Kloszewski próbował 10 lat temu ściągnąć do Polski markę Four Seasons, ale wówczas kryzys finansowy pokrzyżował te plany. Czy uda się tym razem? Na to liczę.

Inwestor wstępnie spodziewa się otrzymania pozwolenia na budowę w 2020 roku i wtedy też chce rozpocząć prace budowlane. Realizacja tego projektu zajmie około trzy i pół roku.

BBI Development jest w trakcie realizacji inwestycji Centrum Praskie Koneser na warszawskiej Pradze, gdzie we wrześniu tego roku zostanie otwarty hotel lifestylowej marki MOXY (grupa hotelowa Marriott Int.)

źródło: bbidevelopment.pl, bankier.pl

Komentarze

komentarzy