Wczorajszy post TUTAJ nt. oferty walentynkowej hotelu Raffles Europejski wywołał spore zainteresowanie, dyskusję na forum i wiadomości prywatne. Niby banalna wydawać by się mogło sprawa, a tyle emocji.

Jeden z czytelników zadał mi pytanie – Czy trudno jest na tobie zrobić wrażenie?
Wszystko oceniamy przez pryzmat naszych dotychczasowych doświadczeń i do nich się odnosimy. Z każdym wartościowym i unikalnym doświadczeniem hotelowym, moje oczekiwania względem usługi i obsługi rosną, ale adekwatnie do standardu obiektu. Im wyższy standard, zwłaszcza pięciogwiazdkowy, mam prawo jako gość oczekiwać ponadprzeciętnej obsługi i efektu „łał”, wręcz przewyższania moich oczekiwań. Niezależnie od ceny pokoju.

reklama

Dlatego hotele pięciogwiazdkowe powinny powstawać tam, gdzie przyjedzie świadomy klient skłonny zapłacić odpowiednią cenę za noc i mieć poczucie dobrze wydanych pieniędzy, dzięki czemu biznes będzie rentowny. Hotele pięciogwiazdkowe nie powinny powstawać po to, by zaspokoić ambicje inwestora. W przeciwnym razie mamy do czynienia z hotelami pięciogwiazdkowymi tylko z nazwy, które bywają miejscem noclegowym (bo nie doświadczeniem hotelowym) dla łowców ofert rabatowych. Taki słaby hotel nie brzmi dumnie ani dla właściciela, ani pracowników, którzy sami nie czują tego klimatu i nie mają możliwości zapewnienia najwyższego standardu. Tu odnoszę się ogólnie to segmentu hoteli pięciogwiazdkowych w kraju, nie konkretnego obiektu.
Autentycznie wysoka jakość usługi (produktu) i obsługi musi mieć wysoką cenę, adekwatną do uwarunkowań lokalnego rynku.
W kontekście samej jakości usługi (produktu) wcale nie uważam, aby oferta Raffles Europejski była wygórowana.

Czytaj więcej…
Co stanowi o wartości luksusowego hotelu

Jakiś czas temu usłyszałem od jednego hotelarza, że w swoich recenzjach teoretyzuję i oczekuję zbyt wiele – bo jesteśmy w Polsce i tutaj tak się nie uda jak za granicą. Z kolei po recenzji „luksusowego” hotelu na Kaszubach, jeden z czytelników, również pracujący w hotelu, zarzucił mi wprost szaleństwo oczekując – jak to ujął – obsługi rodem z Dubaju. A co to znaczy obsługa rodem z Dubaju? I dlaczego niby nie możemy oczekiwać jakości obsługi na najwyższym poziomie, z której słyną znakomite hotele międzynarodowych marek?

Czytaj więcej…
Recenzja – Rosewood Hotel De Crillon w Paryżu

Jeśli będziemy myśleć zaściankowo, to nic się nie zmieni. Miejmy ambicję popartą działaniami. Szukajmy rozwiązań, zamiast szukać wymówek. I uprzedzając komentarze typu „bo trzeba płacić pracownikom więcej”, odpowiadam że wynagrodzenie to tylko jedna strona medalu, która wcale nie gwarantuje najwyższej jakości obsługi. A pracowników można wynagradzać i motywować nie tylko podstawową pensją.
W Technikach Hotelarskich spotykam młodych, ambitnych ludzi, którzy czekają w blokach startowych, żeby dostać szansę pracy i być odkrytym przez te najlepsze hotele. Ale to wymaga działań ze strony uzdolnionych managerów i kompetentnych dyrektorów personalnych (czytaj Talent & Culture).
No właśnie, najciemniej pod latarnią. Edukację i poszerzanie horyzontów trzeba zacząć od hotelarzy i inwestorów. O gości się nie martwię.

 

Czytaj więcej…
Luksusowe marki hotelowe

Komentarze

komentarzy