zdj. Agencja Gazeta

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, który 15 marca odbył się w ponad 100 krajach, pokazał jak ogromne znaczenie dla młodego pokolenia ma ochrona środowiska naturalnego. To ważny sygnał także dla branży usług hotelarskich.
Pokolenie Z jako grupa konsumentów rośnie w siłę i będzie przykładać większą uwagę do praktyk ekologicznych stosowanych przez marki, w tym marki hotelowe (sieciowe i niezależne). Hotele miejskie i resortowe chcąc się wyróżnić i przyciągnąć uwagę, muszą o tym myśleć już teraz planując swoje strategie rozwoju lub otwierając nowe obiekty.

Wśród ważnych inicjatyw należy wspomnieć o:
– trendzie zero-waste w gastronomii,
– upcyklingu,
– redukcji plastiku,
– ograniczaniu produktów, których składnikiem jest olej palmowy,
– gospodarce obiegu zamkniętego.

Więcej o ekologii w hotelarstwie przeczytacie w moich publikacjach:

Trendy w hotelarstwie 2018

Trendy w hotelarstwie 2019

Hotele redukują zużycie plastiku

Pomysły na hotel przyjazny środowisku 

EcoCamp Patagonia – antyluksusowy luksus 

W Norwegii powstanie ekologiczny hotel Svart

Ekologiczny hotel Crowne Plaza w Kopenhadze 

Komentarze

komentarzy