Jesteś członkiem hotelowych programów lojalnościowych? Te informacje mogą Ciebie zainteresować.
2017 to rok zmian w programach lojalnościowych międzynarodowych sieci hotelowych i w ogóle zmian trendów w hotelarstwie, ale o tym szerzej napiszę na blogu wkrótce.
Od kilku lat widać było znużenie ofertą programów lojalnościowych. Żmudne zbieranie punktów, które można było w większości wymienić tylko na bezpłatne noclegi, nie gwarantowało już lojalności gości względem marki. W dodatku wielu uczestników programów lojalnościowych skarży się na nieprzestrzeganie przez poszczególne hotele z danej sieci benefitów wiążących się ze statusami członkowskimi, np. upgrade’y do pokoju wyższej kategorii.
W czasach, gdy konsumenci, szczególnie młodego pokolenia, oczekują natychmiastowych gratyfikacji za lojalność względem marki, zbieranie punktów po to, by otrzymać jakieś korzyści dopiero za jakimś czasie, przestało być atrakcyjne. Zwłaszcza, że w wielu programach zasady są takie, że niewykorzystane punkty traciły ważność po pewnym okresie. Poza tym, jedynie osoby często podróżujące, zazwyczaj służbowo, mają szansę na szybki wzrost punktów na koncie i osiąganie wyższych statusów, które wiążą się z większą ilością korzyści.

Dlatego hotelarze zaczęli się zastanawiać, co by oferować swoim klientom, aby wzbogacić ich doświadczenia i odróżnić się od konkurencji.

 

Marriott International, to obecnie największa grupa hotelowa na świecie, która po przejęciu Starwood Hotels & Resorts w swoim portfolio posiada 30 marek hotelowych, ponad 5.500 hoteli z ponad milionem pokoi w 100 krajach, w tym tak rozpoznawalne marki jak: Marriott, Ritz-Carlton, Sheraton, Westin, St. Regis, Luxury Collection (warszawski Bristol), czy Design Hotels. W Polsce działa obecnie 9 hoteli z tej grupy, a w ciągu najbliższych lat ma przybyć kolejnych 12 hoteli, w tym debiutujące w Polsce marki, takie jak: Renaissance (Warszawa), Moxy (2 x Warszawa, Katowice), AC by Marriott (Wrocław), Autograph Collection (Warszawa), Four Points by Sheraton (Warszawa).
Póki co programy lojalnościowe Marriott Rewards (oraz The Ritz-Carlton Rewards) i Starwood Prefered Guests (SPG) działają niezależnie. Członkowie SPG mogą połączyć swoje konto z Marriott Rewards i przenieść punkty między dwoma programami, aby uzyskać dostęp do nowych lokalizacji.
Marriott Rewards wprowadził „gotówka + punkty”, dzięki czemu goście, którzy nie mają wystarczającej ilości punktów na bezpłatny pobyt, mogą częściowo wykorzystać punkty i dopłacić resztę.
Od maja 2017 członkowie Marriott Rewards i The Ritz-Carlton Rewards mają mieć szansę na udział w specjalnym wydarzeniu podczas swojego pobytu w hotelu. Atrakcje, dostępne w zamian za zebrane punkty, mają obejmować np. bilety na musical w Nowym Jorku, możliwość poznania ulubionej drużyny sportowej po meczu koszykówki, czy prywatną lekcję gotowania.
Również w maju, Marriott wprowadza pilotażowy program, na razie tylko w USA, dedykowany członkom o statusie Elite, dla których ma być świadczona usługa konsjerża LINK w czasie ich podróży po kraju i za granicą. Dedykowany konsjerż zarezerwuje hotel lub stolik w restauracji w mieście, w którym w danej chwili przebywa posiadacz statusu Elite, zaaranżuje transport lub zorganizuje wszystko na specjalną okazję, np. zaręczyny. Dodatkowo, członkowie o statusie Gold i Platinum Elite, zarówno programu Marriott Rewards i The Ritz-Carlton Rewards, mają mieć zagwarantowaną dłuższą dobę hotelową do godziny 16:00 (choć nie we wszystkich hotelach sieci).

 

  

Grupa hotelowa Hilton również się zmienia. Zmieniła logo i uprościła nazwę z Hilton Worldwide na po prostu Hilton, a program lojalnościowy HHonors na Hilton Honors. Grupa Hilton to 14 marek hoteli, w tym działające w Polsce: Hilton, DoubleTree by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton.
Aplikacja Hilton Honors pozwala gościom dokonać selekcji pokoju przed przyjazdem. Członkowie Hilton Honors od lata tego roku będą mogli wydawać punkty na zakupy w Amazon.com. Od lutego mają możliwość elastycznej kombinacji punktów i gotówki rezerwując pokój, to znaczy że decydują ile dokładnie chcą użyć punktów. Od marca, uprawnieni członkowie programu Hilton Honors o statusie Diamond będą mogli otrzymać jednorazowo roczne przedłużenie swojego statusu z jakiegokolwiek powodu. Natomiast od kwietnia, członkowie programu będą mogli połączyć punkty z nawet 10 członkami rodziny lub przyjaciółmi, którzy także zbierają punkty Hilton Honors, aby otrzymać bezpłatny pobyt np. z okazji zjazdów rodzinnych, czy wieczorów kawalerskich.

 

IHG Rewards to program lojalnościowy InterContinental Hotels Group, do której należą hotele takich marek, jak InterContinental, Holiday Inn, Holiday Inn Express, Crowne Plaza, czy Indigo (otwarcie 4* butikowego Indigo na ul. Smolnej w Warszawie już w maju 2017). IHG Rewards zawiązało współpracę z Amazon’em, amerykańskim gigantem handlu internetowego. Członkowie IHG Rewards mają szansę otrzymać bezpłatnie Amazon Kindle Book, przenośnie urządzenie do czytania książek elektronicznych (e-book’ów).

 

Dwie luksusowe azjatyckie marki hotelowe – indyjska sieć Taj Hotels Resorts & Palaces i chińska Shangri-La Hotels & Resorts – zawiązały strategiczne partnerstwo i ruszają w marcu 2017 z nowym programem lojalnościowym Warmer Welcomes. Połączenie dwóch programów lojalnościowych Taj Inner Circle i Shangri-La Golden Circle da możliwość łatwiejszej wymiany punktów na pobyty w 200 hotelach w 27 krajach. Punkty zostaną naliczane nie tylko za nocleg, ale także za organizację imprez i korzystanie z hotelowych restauracji. Punkty nie będą traciły ważności i będzie można je wykorzystać w hotelowych spa i restauracjach. I co ciekawe, Shangri-La Golden Circle nawiązało współpracę z Singapore Airlines. Program partnerski o nazwie Infinite Journeys (Niekończące się podróże) daję możliwość zarabiania jednocześnie i punktów i mil za pobyty w hotelach Shangri-La oraz łatwej wymiany punktów na mile i mil na punkty.

 

Członkowie programu lojalnościowego Hello Rewards otrzymują bezpłatną noc co siódmy pobyt w amerykańskich hotelach sieci Red Lion. Dodatkowo otrzymują korzyści, takie jak bezpłatne śniadanie i kod rabatowy 5 USD na Ubera przy każdym pobycie. Co może zdziwić wielu hotelarzy zwłaszcza, to to, że w sytuacji kiedy hotele próbują zachęcać gości do rezerwacji bezpośrednich, a nie przez pośredników, partnerem programu Hello Rewards jest serwis rezerwacyjny Expedia. Członkowie programu, którzy zarezerwują pokój w hotelach sieci Red Lion poprzez Expedię lub Hotels.com, otrzymają specjalne członkowskie ceny.

W marcu ruszy także nowa wersja programu lojalnościowego sieci Hyatt. Gold Passport zostanie zastąpiony przez World of Hyatt. Dotychczasowe dwa statusy programu Platinum i Diamond zostaną poszerzone o trzeci. Wśród nowych benefitów wymienia się darmowy parking podczas pobytu za punkty.

Za 200.000 punktów członkowie World of Hyatt mogą zarezerwować podróż do Tokio w terminie 10-13.11.2017 (bilet lotniczy nie jest wliczony). Pobyt obejmuje, poza noclegiem w hotelu Hyatt, m.in. lekcje gotowania i kolacje z szefem kuchni i prywatne zwiedzanie galerii sztuki z przewodnikiem.

 

Francuski AccorHotels to największa grupa hotelowa w Polsce, która skupia takie marki jak: Sofitel, Novotel, Mercure, czy Ibis. AccorHotels i Qatar Airways połączyły siły, aby oferować członkom swoich programów lojalnościowych Le Club AccorHotels i Qatar Airways Privilege Club jeszcze więcej korzyści. Członkowie Privilege Club mogą już zamienić swoje Qmiles na punkty w Le Club, według przelicznika 4.500 Qmiles = 1.000 punktów LC.

Jak wam się podobają te zmiany? Karty których programów posiadacie?

Ja sam pozapisywałem się do różnych hotelowych programów lojalnościowych (Marriott Rewards, Hilton Honors, SPG, IHG Rewards i Le Club AccorHotels), jednak samo kryterium marki hotelowej nie przekonuje mnie do wyboru danego hotelu, a raczej jego oryginalność.

„Dlaczego ten?”, czyli moje kryteria wyboru hotelu

Komentarze

komentarzy