Śniadanie podano

reklama

 

Mimo kolejnych ograniczeń w przyjmowaniu Gości, hotelowe restauracje nadal są dostępne. Warunek jest taki, że posiłki mogą być podawane jedynie do stołu, bez obsługi bufetowej. Warto wykorzystać tę okazję i mniejszą ilość Gości, by dopracować serwis śniadania a la carte.
Solidne śniadania to podstawa hotelowej usługi gastronomicznej niezależnie od kategorii gwiazdkowej. W hotelach premium, a tym bardziej luksusowych, śniadanie powinno być doświadczeniem samym w sobie, równie ważnym co usługa noclegowa, czy Spa.

Na doświadczenie składa się: asortyment jedzenia, w tym bardzo ważne lokalne produkty i własne wyroby; naczynia na których jest podawany posiłek i sama prezentacja jedzenia w naczyniach; wysokiej jakości kawa z ekspresu i herbata (najlepiej sypana i podawana w imbryku) oraz oczywiście obsługa. A jeszcze jak do tego dojdzie widok z tarasu restauracji, balkonu pokoju lub dachu budynku, czy salon apartamentu prezydenckiego, to już w ogóle bajka. Podobnie jak kieliszek Prosecco podawany zazwyczaj do śniadania w weekendy, w niektórych hotelach premium i luksusowych.

 

Czytaj więcej…
Każdy dobry hotel powinien o to zadbać

 


Hotel The Bridge MGallery, Wrocław 

Śniadanie podawane w restauracji

Estetyka sali, muzyka, uniformy kelnerów i sama prezentacja stołu wpływają na pierwsze wrażenie.
Należy przygotować i zadbać o:

>> Stabilny stół i wygodne krzesło, które nie robi hałasu przy odsuwaniu.

>> Nakrycie – gładki obrus, bieżnik, podkładki pod naczynia lub czysty blat (drewniany, kamienny lub z innego materiału o estetycznej fakturze).

>> Dekorację – świeży cięty kwiat lub suszony, liście ziół lub drzew, gałązki krzewów (jesień wciąż daje wiele możliwości).

>> Talerze i naczynia – białe ze zdobieniem lub wielobarwne, które są teraz szczególnie popularne.

>> Talerzyk do pieczywa i nóż.

>> Sztućce spakowane w koperty zrobione z płóciennych serwetek lub dobrej jakości papierowych serwetek.

>> Filiżanki do kawy i kubki do herbaty (oraz imbryk) pasujące stylistycznie do talerzy.

>> Pieczywo podane w koszyku lub lnianym worku.

 

 

Obsługa:

>> Kelner (stale obecny sali) powinien z uśmiechem powitać Gości w wejściu i odprowadzić do stołu (idąc przodem), podsunąć krzesło jednej osobie (kobiecie, osobie starszej lub tej bliżej stojącej), wręczyć kartę dań, zaproponować gorący napój na początek.

>> Po podaniu całego zamówionego zestawu, należy stale doglądać stół – być obecnym na sali i nawiązywać kontakt wzrokowy z Gośćmi.

>> Nie należy ograniczać obsługi jedynie do przyjęcia zamówienia i podania jedzenia. Należy z Gośćmi nawiązać (z wyczuciem) rozmowę kurtuazyjną – jak mija pobyt, jakie plany mają na resztę dnia, przedstawić swoje rekomendacje zwiedzania miasta, zachęcić do skorzystania z usług strefy wellness i spa, zaprosić na lunch lub kolację.

>> Na pożegnanie podejść do Gości wstających od stołu, z uśmiechem podziękować i życzyć miłego dnia.

 


Hotel Raffles Europejski, Warszawa 

 

Room – service

>> W przypadku śniadania podawanego do pokoju, wózek również powinien się prezentować nienagannie i przyjemnie dla oka – obrus, serwetki, kwiatek, talerzyk do pieczywa.

>> Kelner w drzwiach powinien z uśmiechem przywitać się (używając imię lub nazwisko Gościa) i zapytać, czy może wejść do pokoju.

>> Po wjechaniu z wózkiem, należy podstawić krzesło pod wózek.

>> Wychodząc, zapytać czy w czymś można jeszcze pomóc, z uśmiechem życzyć smacznego i poprosić o telefon w celu odebrania naczyń po skończonym posiłku.

>> Jeśli pokój (apartament) posiada duży balkon ze stołem i krzesłami, a warunki pogodowe sprzyjają, należałoby zabrać ze sobą obrus i zaproponować nakrycie stołu na balkonie.

 


Hotel The Witchery, Edynburg 

 

Rodzaje śniadań 

Goście mogą sobie skomponować śniadanie z dowolnych pozycji asortymentu w karcie menu lub wybrać konkretne zestawy.
Oto najpopularniejsze rodzaje śniadań i dania w serwisie a la carte.

Śniadanie kontynentalne

  • gorący napój – kawa Americano, Cappuccino, Espresso, Latte, gorąca czekolada, herbata (English Breakfast, Earl Grey, rumiankowa, miętowa, owocowa),
  • mleko do kawy – zwykłe, odtłuszczone, sojowe, migdałowe, bez laktozy,
  • sok – pomarańczowy, jabłkowy, grejpfrutowy, marchwiowy, pomidorowy, z zielonych warzyw (za dodatkową opłatą),
  • koszyk pieczywa i wypieków – białe, razowe, wieloziarniste, bagietka, croissant, croissant migdałowy lub z czekoladą, muffin, bajgiel, drożdżówka,
  • wybór dżemów i miód, masło,

niekiedy do zestawu dodawane jest także:

  • wybór płatków zbożowych z jogurtem – płatki kukurydziane, płatki owsiane, granola, musli,
  • nasiona chia z musem owocowym,
  • sałatka owocowa. 

 


Hotel Savoy, Londyn

 

Śniadanie amerykańskie

Zestaw kontynentalny i dodatkowo:

  • do wyboru danie na ciepło z jajek – jajecznica, omlet, sadzone, gotowane,
  • dodatki do jajek – bekon, kiełbaska, szynka, pieczarki, grillowane pomidory.       

 

Śniadanie angielskie

Zestaw kontynentalny i dodatkowo:

  • jajka sadzone,
  • bekon,
  • kiełbaska,
  • pieczarki,
  • fasolka,
  • placek ziemniaczany,
  • grillowany pomidor.

 

Śniadanie japońskie

  • zielona herbata Sencha,
  • omlet po japońsku,
  • grillowana ryba (dorada morska),
  • ryż gotowany na parze,
  • zupa miso,
  • suszone wodorosty,
  • słone śliwki,
  • tofu,
  • ocet ryżowy.

 


Hotel Aman Sveti Stefan, Czarnogóra 

 

Śniadanie polskie

Zestaw kontynentalny i dodatkowo:

  • jajecznica,
  • wybór wędlin, serów, wędzonych ryb,
  • twarożek z ziołami,
  • warzywa.

 

Inne dania proponowane na ciepło, to:

  • naleśniki,
  • gofry,
  • racuchy,
  • suflet,
  • owsianka z suszonymi owocami, miodem i cynamonem,
  • jajka po benedyktyńsku (w koszulce) na muffinie angielskim z szynką i sosem holenderskim,
  • tost z awokado i jakiem w koszulce,
  • tost francuski – kromki chałki obsmażone w jajku z dodatkiem mleka, podawane ze świeżymi owocami, syropem klonowym, cukrem pudrem.

 


Hotel One&Only Palmilla, Meksyk

 

A co Wy lubicie zamówić sobie na śniadanie? 

Komentarze

komentarzy

1 Comment

  • RadixTravel

    Śniadanie to nie tylko wizytówka hotelu. W sposobie serwowania śniadania jak w soczewce skupia się podejście do klienta, które widać także w innych usługach hotelowych. Śniadanie to nie tylko posiłek – to pewnego rodzaju otwarcie, które wpływa na samopoczucie i nastrój osoby przez cały dzień. Ostatnio w czasie dwutygodniowej podróży przez Polskę miałem okazję odwiedzić 10 hoteli 4-i 5-gwiazdkowych. W każdym serwowanie śniadań rozwiązane było inaczej, aby odpowiedzieć na trudne covidowe otoczenie. Czego często brakowało?
    – w przypadku śniadań serwowanych do stolika brak uprzedzającego pytania o preferencje żywieniowe (np. wegetariańskie),
    – niskiej jakości kawy i herbaty,
    – bardzo ograniczony wybór ciepłych dań – tylko jajecznica bez opcji na życzenie – omlet/sadzone itp.
    – oparcie śniadań o masowo produkowane sery, wędliny i pieczywo,
    – rozmiary stolika dla dwóch osób nieadekwatne do liczebności zastawy wykorzystywanej przy podawaniu śniadań.
    Z 10 miejsc tylko w połowie miejsc byliśmy usatysfakcjonowani 🙁 Niestety, jak wielokrotnie wspominano, w Polsce 4 i 5 gwiazdek to tylko standardy funkcjonalne, a nie obsługowe.

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: