5 atutów azjatyckiego hotelarstwa

reklama

Miałem już do czynienia z wieloma azjatyckimi hotelami i zawsze te doświadczenia były bardzo pozytywne. Miałem też okazję pracować z Hotelarzami pochodzącymi z Azji, dokładnie z Indonezji, i była to dla mnie cenna praktyka.
Oto 5 atutów azjatyckiego hotelarstwa…

OBSŁUGA
Dobrze przeszkolony, zmotywowany zespół ludzi, którzy wykazują szczerą troskę o gościa. Każdą czynność w jego obecności wykonują z uśmiechem. Odczuwają prawdziwą dumę z wykonywanej pracy. Zwłaszcza praca w światowej klasy hotelach i z międzynarodowymi klientami jest dla nich wyróżnieniem. Wykonywane zadania, niezależnie od działu w którym pracują, traktują jako okazję do rozwoju osobistego, szlifowania języka angielskiego, czy zdobywania kontaktów.
Tak samo i ja podchodzę do pracy w hotelu. To samo powtarzam uczniom szkół hotelarskich i uczestnikom moich szkoleń.

533859_601349413225689_1818713251_n
zdj. materiały prasowe

ZWYCZAJE
Chyba najbardziej rozpoznawalnym zwyczajem w azjatyckich hotelach, praktykowanym także w liniach lotniczych, jest podawanie na powitanie mokrego ręczniczka do wytarcia rąk, czy odświeżenia twarzy po długiej podróży. Dodatkowo podawany jest orzeźwiający napój owocowy.
Zwyczajem w niektórych azjatyckich krajach, np. Tajlandii, Indiach, czy Indonezji, jest złożenie rąk i skinienie głową na powitanie, na znak okazania szacunku osobie odwiedzającej. Tu można się poczuć jak VIP.
Są też i muzyczne formy witania/żegnania gości…


Holiday Inn Resort wyspa Phi Phi w Tajlandii

thai-wai
zdj. materiały prasowe

15789347563_ce2e098caa_b

JEDZENIE
W kwestii jedzenia nie muszę nikogo przekonywać, zwłaszcza osoby które podróżowały już po Azji, że ten region świata zadowoli podniebienia podróżnych. Od potraw słodkich i kwaśnych, po bardzo pikantne; od warzyw i owoców znanych nam Europejczykom, po egzotyczne dary natury, które tylko tu smakują wyjątkowo.
Bufety śniadaniowe są bardzo bogate, niezależnie od klasy hotelu.

IMG_2202
U góry po lewej owoc passion (marakuja, albo męczennica jadalna – ciekawa nazwa), po prawej owoc snake (wężowy – od charakterystycznej skórki, polska nazwa to oszpilna lub salak jadalny), u dołu owoc tamarillo. 

img_3121
Smażony ryż z kurczakiem i warzywami w ananasie

image8
słodkie kulki ryżowe w wiórkach kokosowych nazywane klepon

STYL I WYPOSAŻENIE
Przestronne, funkcjonalnie urządzone pokoje, zarówno w stylu klasycznej elegancji z elementami lokalnej sztuki, albo designerskie. Niektóre hotele uznawane tutaj za „średnią półkę”, mogłyby spokojnie konkurować z niektórymi polskimi 5-gwiazdkowcami.
Azjatyckie hotele chętnie sięgają po nowinki technologiczne, a niekiedy same je tworzą, jak np. hotel Henn-na w Nagasaki
Designerski styl łączący stare z nowym, hi-tech zapewniający komfort pobytu, funkcjonalność wyposażenia oraz bezpłatne i szybkie wi-fi, to mój ulubiony zestaw w dobrym hotelu.

19480053
Hotel MGallery Muse w Bangkoku

DSC_0050
Hotel ICON Hong Kong

SongSaaIslandCambodia
Song Saa Private Island Resort w Kambodży

IMG_1960
W hotelu Icon w Hong Kongu gościom udostępniany jest smartphone, który zapewnia bezpłatne połączenia lokalne i międzynarodowe oraz wi-fi na mieście. Służy także jako e-concierge. 

DSC_0033
Uniwersalne gniazdka elektryczne znalazłem w wielu azjatyckich hotelach, np. w hotelu Marina Bay Sands w Singapurze

IMG_2366
iPad do sterowania pokojem w hotelu SofitelSo w Singapurze

ATENCJA DO DETALI
Zauważyłem jak dużą uwagę zwracają na detale i „dopieszczenie” pokoju. Nawet wstawki powitalne bywają bardzo oryginalne. Można się wiele nauczyć z hotelarstwa azjatyckiego, które cieszy się bardzo dobrą opinią. Hotelarzy z Azji wyróżnia mentalność osób świadomych istoty swojego zawodu, którzy z pasją oddają się swojej pracy. Praca w azjatyckim hotelu o światowej renomie to jedno z moich marzeń 🙂

IMG_2328
wstawka powitalna w SofitelSo w Singapurze: chińskie ciasteczko z wróżbą, azjatyckie słodycze i francuska czekolada, wszystko to oryginalnie podane

DSC_0007
Kwiat plumerii kładziony na łóżku w czasie przygotowania pokoju do snu w resorcie Conrad Bali

No i jeszcze coś. Goście hotelowi w południowej Azji nie mogą narzekać na złą pogodę 🙂

Komentarze

komentarzy

1 Comment

  • Tomasz

    Pewnie inaczej wygląda to w obiektach 5 gwiazdkowych i inaczej w tych o niższym standardzie. Tu kontrast pomiędzy obiektem 3 gwiazdkowym w Polsce, a w Azji jest kolosalny i zdecydowanie na korzyść naszych rodzimych obiektów. Problemem Azji jest brud, do którego się przywyka, co jednak nie zmienia faktu, że jest powszechny i dotyczy także czystości pokoi hotelowych. Z pogodą też w Azji bywa różnie. Generalnej dobrze być, wiedzieć i kosztować Azji.

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: