Co wyróżnia prawdziwie designerski hotel?

Autentyczność doświadczenia. Nieważne czy to luksusowy obiekt, czy budżetowy hostel, chodzi o to, aby hotel właściwie odpowiadał na Twoje potrzeby. Żeby zaskakiwał, zapewniał komfort, wchodził w dialog z Twoimi oczekiwaniami. Wysmakowany wystrój nie jest fanaberią, jest teraz standardem. Jeśli hotel jest źle zaprojektowany wizualnie, z reguły też jest niewygodny i męczący w podróży. Designerski hotel to po prostu hotel dobrze zaprojektowany i nie chodzi tu o dekoracje. Chodzi o doświadczenie.

 

Jak byś opisał dobrze zaprojektowany pokój hotelowy?

Ma odpowiadać perfekcyjnie na potrzeby gościa. Zupełnie różne pokoje są potrzebne dla rodziny na wakacjach, a inny dla przedsiębiorcy w podróży biznesowej. Pokój powinien być idealnie dopasowany do potrzeb wąsko określonej grupy docelowej. Nie może być nijakim, ogólnym tworem złożonym z zagłówka, łóżka, lampek, biurka i krzeseł. Powinien opatulać gościa jak ulubiony domowy kocyk. Ma być na każde zawołanie.

Mówi się, że hotel to dodatek do jego restauracji. To prawda. A pokój, to dodatek do jego łazienki. W pokojach hotelowych nie dość dużą wagę przywiązuje się do łazienki, a to ona może najmilej zaskoczyć po intensywnym dniu i w projektach hotelowych w 2019. Najlepiej jeśli łazienka i pokój są w pełnej symbiozie, np. w INK Hotel MGallery by Sofitel w Amsterdamie. Tam ciężko rozgraniczyć gdzie kończy się pokój, a zaczyna łazienka. Doświadczenie jest cudowne, wygodne i zaskakujące na każdym kroku.

 

Na co Ty, jako projektant zwracasz szczególną uwagę we wnętrzu hotelowym?

Na harmonię materiałów i na oświetlenie. Odpowiednie światło jest w stanie wydobyć atmosferę nawet z teoretycznie nieciekawych miejsc. Materiały, które dotykamy, nadają charakter naszemu doświadczeniu. Miękkość, jakość i naturalność czuć, a dotyk to bardzo ważny zmysł. Zwracam uwagę na gamę kolorystyczną, na ustawienie mebli, na funkcjonalność przestrzeni. Jestem bardzo mocno wyczulony na detale, których goście hotelowi nie dostrzegają. Jestem jak głodny kucharz na kolacji – z jednej strony uwielbiam próbować, z drugiej boję się, że wyczuję niewprawny warsztat innego szefa kuchni.

Uwielbiam hotele wypełnione ludźmi. Z reguły są to miejsca kultowe tworzące historie. Trochę jak miejsca z filmu, gdzie czujesz się jak gwiazda na czerwonym dywanie, ale w swoim ulubionym dresie. Hotel, to miejsce wyjątkowe. Zwracam uwagę, jak czuję się w hotelu. Jeśli wnętrza są dobrze zaprojektowane, poszczególne elementy nie zwracają uwagi. Jeśli zwracają, to jest to efekt zaplanowany. Wtedy wnętrze się po prostu odczuwa.

 

reklama

 

Które z Twoich dotychczas zrealizowanych projektów hotelowych są dla Ciebie szczególnie satysfakcjonujące?

Zrealizowałem około 30-40 projektów hotelowych i zaprojektowałem więcej niż 100 koncepcji przestrzeni hotelowych. Każdy z nich pamiętam, ale wyjątkowy był Novotel Wrocław Centrum, który otrzymał wiele nagród m.in. w Londynie i Mediolanie i jest bardzo dopracowany. Bardzo cieszył mnie też projekt w Budapeszcie, gdzie wygraliśmy konkurs i zaprojektowałem pierwszy Ibis Styles w mieście. Obecnie mój ulubiony projekt, to Ibis Styles Sarajevo, pierwszy zrealizowany projekt MIXD. Zaprojektowaliśmy lobby, bar, recepcję i dwie restauracje, pokoje, strefę wellness z basenem oraz Skybar i strefę konferencyjną z loungem. Do tego kocham Sarajevo, miasto które mogę odwiedzać i nigdy się nie znudzi.

Drugi mój ulubiony projekt MIXD, to koncept dla MGallery by Sofitel w Juracie, gdzie poszukiwaliśmy pierwiastka kobiecości we wnętrzach. Hotel 59.000 mkw, ogromne SPA i wiele punktów gastronomicznych.

 

Nad jakimi ciekawymi projektami hotelowymi obecnie pracujesz?

Obecnie pracuję nad dużym kompleksem hotelowym na warszawskich Bielanach, łączącym dwie marki z sieci AccorHotels – Mercure i Ibis. Weszliśmy także w kooperację z siecią Marriott przy hotelach nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Nie mogę się doczekać, aby dokończyć projekt na Bali. Kreujemy wizję luksusowej przestrzeni tylko za pomocą odpadów i śmieci, które zestawiamy, w sposób do tej pory niespotykany, z wyszukanym designem, zwracając uwagę na odpowiedzialne podróżowanie. Szykują się także dwa hotele dla jednej z sieci, która chce odzyskać swoje miejsce na rynku i poprosiła nas o bardzo mocne koncepty, którymi odbuduje zainteresowanie.

Rok 2019 szykuje się bardzo interesująco, chcemy trochę zamieszać na hotelowym rynku. Rok 2018 był dla nas pierwszy w historii. Jesteśmy bardzo młodym startupem i ciężko pracowaliśmy na rozpoznawalność marki i jakość, którą chcemy prezentować. Udało nam się wejść na rynek w sposób mocny i przebojowy, a w kolejnym roku chcemy pokazać na co naprawdę nas stać. Chcemy, aby MIXD był jedną z najlepszych firm projektujących wnętrza na świecie.

 

reklama

 

Wymień trzy ulubione designerskie hotele, które są dla Ciebie inspiracją.

Ciężko wybrać tylko trzy, ale bardzo lubię Public Hotel w Nowym Jorku za jego konsekwencję i perfekcję w detalu i funkcjonalności. Jest po prostu idealny, oryginalny i świetnie zaprojektowany. Uwielbiam nowojorski i londyński Ace Hotel za ich spontaniczność i brak kompromisów, to jedna wielka lekcja lifestylu i autentyczności. Trzeci to będzie Autor Rooms w Warszawie. Cztery pokoje, ale doświadczenie jest niesamowite. Sztuka, design i kuchnia. Chce się tam wracać. Kiedy gościłem bardzo ważnych dla mnie gości w Warszawie i pytali mnie, gdzie mają spać aby zaczerpnąć inspiracji, bez wahania poleciłem właśnie Autor Rooms.

Jeśli sam podróżuję szukam hoteli, które odpowiadają na moje potrzeby. Uwielbiam socjalizować się z gośćmi w przestrzeniach wspólnych, ale przede wszystkim lubię się wygodnie wyspać. Wspaniale jeśli hotel jest tak fotogeniczny i wygodny, że mogę zrobić relację na Instagramie i podzielić się swoimi obserwacjami z ludźmi. Przez ostatnie lata zwiedziłem dziesiątki hoteli i zawsze jak odwiedzam miasta, najciekawsze hotele lądują na liście. W Nowym Jorku całe dnie spędzałem w lobby hotelowych, chłonąc atmosferę i inspiracje. Zawsze obserwuję ludzi, którzy w określony sposób poruszają się w hotelach. Wiele z nich później przypominam sobie, kiedy projektuję wnętrza. Człowiek i jego zachowanie w przestrzeni hotelu to benchmark jakości.


Public Hotel New York 

 

reklama

Komentarze

komentarzy