DSC_7637-kopia
Dawid Grausch – Brand Experience Manager sieci PURO Hotels

Znajdujemy się w nowo otwartym hotelu PURO w Poznaniu. To trzeci obiekt tej sieci w Polsce, po Wrocławiu i Krakowie. Jesteście już rozpoznawalną marką na polskim rynku. Dlaczego norweska grupa kapitałowa wybrała akurat Polskę na realizację swojego pomysłu?

Polski rynek hotelarski jest jednym z najszybciej rozwijających się w tej części Europy, stanowi dla inwestorów ciekawe wyzwanie. Dodatkowo w dalszym ciągu jest miejsce na wprowadzanie nowych koncepcji i produktów hotelowych, takich jak PURO, które czerpią z najlepszych wzorców na rynku globalnym, dopasowując je do specyfiki lokalnego rynku. Koncepcja PURO ewoluowała od momentu powstania hotelu we Wrocławiu w 2011 roku – odeszliśmy na przykład od całkowitej bezobsługowości hotelu na rzecz tworzenia ciekawych i inspirujących doświadczeń, które nierozłącznie wiążą się z czynnikiem ludzkim. To nasi Hości tworzą atmosferę hotelu – potrafią polecić ciekawe miejsca i wydarzenia w mieście, czy opowiedzieć o tym, co było inspiracją dla architektów wnętrz czy artystów, z którymi współpracowaliśmy przy tworzeniu hotelu. W tej chwili każdy kolejny hotel PURO to kontynuacja tej koncepcji, z uwzględnieniem lokalnego kontekstu.

PURO Krakow 3 zdj. Hotel Inwest
PURO Kraków, zdj. Hotel Inwest

PURO Krakow 1
PURO Kraków, zdj. purohotel.pl

PURO Krakow 2
PURO Kraków, zdj. purohotel.pl

Jakie są główne założenia konceptu marki?

Główne założenia konceptu marki to hotele w świetnych lokalizacjach – w centrum dużych miast. Dopasowane do lokalnej specyfiki, z indywidualnym charakterem, jednak mające szereg elementów wspólnych. Do nich należą nietuzinkowa architektura i design, przyjazna technologia (check-in kioski, obsługa pokoi za pomocą tabletów) i przede wszystkim nieformalna atmosfera, tworzona przez naszych gospodarzy – Hostów. Zgodnie z hasłem ‘We put U at the centre’ goście PURO są w centrum naszej uwagi, ale również w centrum najciekawszych wydarzeń w danym hotelu i mieście. Przy tym nie zamykamy się na konkretne grupy docelowe, każdy kto ceni sobie otwartość, nieformalną atmosferę, czy ciekawy design, będzie czuł się u nas dobrze.

PURO Wroclaw 2
PURO Wrocław, zdj. purohotel.pl

PURO Wroclaw 1
PURO Wrocław, zdj. purohotel.pl

PURO Wroclaw 3
PURO Wrocław, zdj. purohotel.pl

Komu powierzacie projektowanie budynków i wnętrz? Czym różnią się obiekty między sobą?

Projektowanie budynków powierzamy zawsze lokalnych architektom, którzy najlepiej rozumieją lokalny kontekst i uwarunkowania. W przypadku hotelu w Poznaniu jest to pracownia ASW Architekci. Jeśli chodzi o projekt wnętrz, za wszystkie dotychczasowe hotele odpowiada Blacksheep z Londynu – czołowa pracownia w branży hotelarsko-gastronomicznej, mająca na swoim koncie projekty dla The Park Hotels w Indiach, czy dla sieci restauracji Jamie’go Olivier’a. Wszystkie hotele są dopasowane do swojego otoczenia, powstają zawsze w nowych budynkach i charakteryzują się nowoczesną bryłą. Wspólne przestrzenie naszych hoteli mają indywidualny charakter, który również jest dopasowany do lokalizacji. W Krakowie pojawiają się motywy ludowe, w Poznaniu mamy patio nawiązujące do okolicznych staromiejskich ogródków przy ul. Żydowskiej, czy elementy retro – nie jest to więc z założenia minimalistyczny klimat. Te motywy przewodnie pojawiają się również w pokojach. Ogólny zamysł części wspólnych jest podobny – lobby stanowi centrum hotelu – goście mają czuć się swobodnie, niezależnie, czy przychodzą odpocząć, czy popracować. Stąd bardzo duża waga przywiązana jest do wystroju we wspólnych przestrzeniach – jego jakość i przemyślana koncepcja mają zasadniczy wpływ na odbiór tych miejsc przez gości. Dodatkowo każda z przestrzeni wspólnych we Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu ma wyjątkowe dekoracje, które sprawiają, że goście czują się tu jak w pokoju dziennym, w przeciwieństwie do pustych, bezosobowych przestrzeni, z jakimi mamy często do czynienia w ‘tradycyjnych’ hotelach. Podsumowując, każdy z naszych hoteli jest na swój sposób wyjątkowy, ale wszędzie odnajdziemy elementy, które wynikają z konceptu PURO.

PURO Poznan 5 zdj.skyscrapercity.com
PURO Poznań, zdj. skyscrapercity.com

PURO Poznan 3
PURO Poznań, zdj. purohotel.pl

PURO Poznan 1 PURO Poznań, zdj. purohotel.pl PURO Poznan 2
PURO Poznań, zdj. purohotel.pl

Jakie są dalsze plany rozwoju sieci?

Następny etap to otwarcie hotelu w Gdańsku w pierwszym kwartale 2015 roku. Kolejne hotele powstaną w Warszawie i Łodzi. Wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej informacji na ich temat.

W Warszawie już funkcjonuje Sound Garden o podobnym profilu jak PURO. Czym będziecie chcieli się wyróżnić?

Obserwujemy to, co się dzieje na warszawskim rynku hotelowym i jesteśmy zdania, że nadal brakuje tam obiektów o takim charakterze jak PURO. Cieszymy się, że nasz koncept pozytywnie odbierają zarówno goście, jak i branża, skoro jesteśmy inspiracją dla nowopowstałych koncepcji. Osobiście jestem zdania, że wzajemne podnoszenie poprzeczki jeśli chodzi o wyznaczanie trendów jest tylko z korzyścią dla gości i rozwoju branży hotelarskiej w ogóle. Wracając do tematu nadchodzącego hotelu – wierzę, że PURO w Warszawie będzie wyjątkowym miejscem na mapie stolicy.

PURO Gdansk zdj.allcon-pl
projekt PURO Gdańsk, zdj. Allcon.pl

10665714_707555602632086_7165511915173082309_n
projekt PURO Gdańsk, zdj. purohotel.pl

1601120_707555595965420_5538174326623638025_n
projekt PURO Gdańsk, zdj. purohotel.pl

Komentarze

komentarzy