Temat koronawirusa i tego jak się odnaleźć w obecnej rzeczywistości zajmuje nas wszystkich. Dobrowolnie lub przymusowo jesteśmy „uziemieni” w domach.
Nie przeprowadzę zaplanowanych szkoleń w przyszłym tygodniu. Nie wiem co będzie z pracą na kolejne tygodnie i miesiące. Czas pokaże.
Lawinowo spadły rezerwacje pokoi i sal konferencyjnych, stawiając hotelarzy w trudnej sytuacji finansowej i organizacyjnej. Niektóre hotele już się zamknęły na czas kwarantanny, inne planują takie rozwiązanie.
Jeśli wciąż macie otwarty hotel i przyjmujecie tych nielicznych gości, którzy zdecydowali się przyjechać, postarajcie się poświęcić im więcej uwagi niż macie możliwość na co dzień. Oczywiście zachowując zasady bezpieczeństwa przy kontakcie bezpośrednim. Jak? Poprzez zwykłą rozmowę i uśmiech. Tej życzliwości międzyludzkiej i empatii nam dziś bardzo potrzeba. To nie jest łatwy czas dla nikogo z nas.

W mediach społecznościowych możemy znaleźć porady, jak efektywnie wykorzystać okres kwarantanny prywatnie i biznesowo. Ze swojej strony zachęcam kierowników działów operacyjnych w hotelach i ich zastępców, aby przyjrzeli się standardom obsługi i procedurom, zaktualizowali je, przeprowadzili wewnętrzne szkolenia z jakości obsługi oraz sprzedaży recepcyjnej, kelnerskiej i spa poprzez ćwiczenia i sprawdzanie wiedzy pracowników o produkcie i usługach. Służba Pięter powinna zaplanować doczyszczanie „kątów” i odświeżenie wnętrz. Nielicznych stać teraz na realizację większych remontów.
Po kryzysie znów ruszymy w podróże. Zapewne częściej będziemy wybierać kierunki w Polsce, aby też wesprzeć naszą lokalną branżę hotelarsko–gastronomiczną.

Tych co mają zaległości, zapraszam do posłuchania moich audycji w Horeca Radio link TUTAJ oraz artykułów i recenzji na blogu 🙂

Życzę nam wszystkim zdrowia i szybkiego powrotu do normalności.

Komentarze

komentarzy