Rozwój sieci InterContinental Hotels Group

reklama

Przez kilka ostatnich lat odnosiłem wrażenie, jakby sieć InterContinental Hotels Group (IHG) była uśpiona. Jakby nie widziała jak bardzo zmieniają się trendy w hotelarstwie i goście, albo miała tego świadomość, tylko nie wiedziała jak nadążyć za tymi zmianami i przyglądała się co robią inni.

Sytuacja w jakiej znalazła się sieć IHG, przez wiele lat największa sieć hotelowa na świecie pod względem liczby pokoi (dzięki wysokiej liczebności obiektów samej marki Holiday Inn), obecnie trzecia na rynku zaraz za liderem Marriott International (1.1 mln pokoi i 5.952 hoteli) i Hiltonem (796 tys. pokoi i 4.875 hoteli), kojarzyła mi się z żartobliwym zdjęciem przedstawiającym firmę Nokia (IHG) oraz Apple (Marriott Int.) i Samsung (Hilton).

Ten marazm widać było chociażby na polskim rynku, gdzie hoteli tej sieci było niewiele w porównaniu do innych, nie przybywało nowych, a nawet ubywało!
Dopiero w ostatnim czasie IHG nabrała energii do działania.

IHG dzisiaj

InterContinental Hotels Group, to obecnie 12 marek hotelowych, 5.177 obiektów i ponad 767 tys. pokoi.

Najwyżej pozycjonowana marka 5-gwiazdkowych hoteli InterContinental posiada 190 obiektów, w tym jeden w Polsce od 2003 roku – InterContinental Warszawa
Powstała w 2004 roku marka Indigo obecnie szybko się rozwija na całym świecie, zwłaszcza w Europie i są to interesujące obiekty butikowe, chociażby Hotel Indigo Krakow  i Hotel Indigo Warsaw.
Najstarsza marka w grupie – Holiday Inn – powstała w 1952 roku (obecnie trzecia największa marka hotelowa pod względem pokoi – 232 tys.). Później doszły marki Holiday Inn Express (druga największa marka pod względem liczby pokoi – 247 tys. i trzecia pod względem liczby obiektów – 2.497), Holiday Inn Resorts i Holiday Inn Club Vacations. IHG odświeżyło ostatnio koncept marki Holiday Inn i Holiday Inn Express.


Holiday Inn Express nowej generacji

W samej Warszawie przybędą aż trzy hotele Holiday Inn – Holiday Inn Warszawa City Center przy Żelaznej z 256 pokojami (otwarcie w tym roku), Holiday Inn Warszawa Mokotów z aż 370 pokojami i dużym zapleczem konferencyjnym, oraz Holiday Inn Warszawa Ochota przy dworcu zachodnim z 217 pokojami, gdzie kiedyś planowany był Crowne Plaza – marka hoteli biznesowych. Pytanie tylko czy hotele Centrum i Ochota nie będą zbyt blisko siebie.


Holiday Inn Warszawa City Center


Holiday Inn Warszawa Ochota


Holiday Inn Warszawa Mokotów

Pierwsza w Polsce Crowne Plaza również zostanie otwarta. Razem z marką Holiday Inn Express zajmą jedną z wież The Warsaw HUB powstającego przy Rondzie Daszyńskiego.

Candlewood Suites i Staybridge Suites, to marki hoteli apartamentowych na dłuższe pobyty. Ta druga wchodzi do Polski – Staybridge Suite Warszawa Ursynów oferować będzie 190 pokoi.
Wciąż nieliczne hotele EVEN, to marka kojarzona w fitnessem i dedykowana właśnie gościom dbającym o zdrowy styl życia.
Natomiast Hualuxe, to marka luksusowych hoteli w Chinach.

Rozwój marek premium i luksusowych

IHG przyjęło strategię rozwoju hoteli marek premium. Świadczy o tym nie tylko rozwój wspomnianej marki Indigo, ale także zakup w 2014 roku za 430 mln USD marki Kimpton Hotels & Restaurants, pierwszej amerykańskiej sieci butikowych hoteli, którą stworzył William Bill Kimpton w San Francisco w 1981 roku.
Kimpton Hotels & Restaurants, to 66 obiektów na całym świecie, głównie w USA, a także na Kajmanach i pierwszy europejski hotel Kimpton De Witt w Amsterdamie.
Choć określenie „butikowy” nie bardzo mi pasuje do całej sieci, bo hotele z ponad 100 pokojami trudno określić mianem butikowy. Niewątpliwie mają swój bardzo fajny styl i przy najbliższej okazji zatrzymam się w jednym z nich.


Kimpton De Witt Amsterdam 

To nie wszystko. IHG planuje stworzenie całkowicie nowej marki tzw. soft brand’u, zrzeszającej w jednej sieci indywidualne hotele premium. Podobnie jak marki Design Hotels (Marriott Int.), Autograph Collection (Marriott Int.), czy Canopy by Hilton.

Regent Hotels & Resorts

Dodatkowo, do portfolio grupy dołączy nowa marka z segmentu Luxury, przewyższająca standardem markę InterContinental. IHG ogłosiła w marcu 2018 r., że kupuje 51% udziałów w luksusowej marce Regent Hotels & Resorts. Azjatycka marka, która została stworzona w 1970 roku, posiada obecnie zaledwie sześć hoteli, z czego dwa w Europie. Do 2021 roku zostaną otwarte kolejne cztery hotele. Strategia rozwoju marki zakłada 40 hoteli. Koszt transakcji wyniesie 39 mln USD.

QO Amsterdam

Powiewem świeżości w sieci IHG będzie niewątpliwie wkrótce otwarty hotel QO Amsterdam, zarządzany przez Crowne Plaza.
292-pokojowy hotel QO charakteryzuje się prostym designem, nieformalną atmosferą i przede wszystkim proekologicznymi rozwiązaniami. To pierwszy hotel w Europie, który otrzymał najwyższy stopień Platinum w certyfikacji LEED, która wyróżnia obiekty powstałem w oparciu o zasady zrównoważonego budownictwa.
Hotel będzie uprawiał warzywa i zioła we własnej szklarni na dachu budynku. Dodatkowe produkty spożywcze będzie kupował od lokalnych małych firm. Organiczne odpadki posłużą do ogrzewania budynku. System „Szarej Wody” służyć będzie do spłukiwania toalet, a pozyskiwana woda deszczowa do podlewania roślin w szklarni. Do budowy hotelu użyto pięć ton betonu pozyskanego w procesie recyklingu z wyburzonego starego budynku.

 
QO Hotel Amsterdam


QO Hotel Amsterdam

AVID Hotels

Aby pozyskać gości młodszego pokolenia, z mniej zasobnym portfelem, parę miesięcy temu IHG ogłosiło stworzenie marki ekonomicznej AVID Hotels, która ma być odpowiedzią na konkurencyjne marki Tru by Hilton i Moxy (Marriott Int.). AVID Hotels mają być obiektami średniej wielkości z około 100 pokojami, przestronnym lobby z miejscem do pracy, relaksu i restauracją, oferującymi bezpłatne śniadanie i Internet Wi-Fi.

IHG Rewards Club

Należy wspomnieć, że program lojalnościowy IHG Rewards Club (dawniej Priority Club), uznawany jest za największy program lojalnościowy na świecie według liczby członków, liczących ponad 100 milionów. Jednak po połączeniu Marriott International i Starwood Hotels & Resorts, odświeżony w tym roku program lojalnościowy Marriott Rewards (wraz ze Starwood Preffered Guest) depcze im po piętach.

Zdjęcia i wizualizacje: materiały prasowe.
Wszystkie dane na temat liczebności hoteli i pokoi, to stan na koniec 2016 roku.

Komentarze

komentarzy

Post a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: