W lipcu tego roku w japońskim mieście Nagasaki zostanie otwarty pierwszy na świecie hotel z robotyczną obsługą.
W Henn-na Hotel (z jap. Dziwny Hotel), gości mają obsługiwać humanoidalne recepcjonistki, które będą potrafiły poruszać ustami, uśmiechać się, nawiązać kontakt wzrokowy i reagować na język ciała gości. Także jest szansa, że rozgniewany gość może liczyć na rabat lub upgrade do lepszego pokoju 🙂
Będą się umiały komunikować po japońsku, chińsku, koreańsku i angielsku.
Pozostałe roboty będą umiały także m.in. dostarczyć bagaże do pokoi, sprzątać pokoje (ciekawe jak??), dostarczyć pranie gościowi oraz zrobić kawę.

Inną nowością technologiczną, będzie czytnik twarzy gości przy wejściu do pokoju, co umożliwi otwierani drzwi bez klucza.
Budynek ma być energooszczędny i ekologiczny – zasilany energią słoneczną, a zamiast klimatyzacji sprawdzana będzie temperatura ciała gości w pokojach i na podstawie tych odczytów system automatycznie dostosuje temperaturę pomieszczeń. Ponadto w pokojach będą znane nam już tablety, do zamówienia napoi i jedzenia przez room-serwis.

Początkowo zostanie oddanych do użytku 72 pokoje, których liczba podwoi się w 2016 roku. Ceny zaczną się od 60 USD.
Według zamierzeń inwestora, hotel ma być tani w utrzymaniu i tym samym tani dla gości. Na początku będzie ich 10 „sztuk”, ale docelowo roboty mają stanowić 90% personelu. W planach ma powstać aż 1000 takich hoteli na całym świecie.

A co będzie jak się maszyny zbuntują? 😉

BUP_DFT_DFT-9-83

Zrzut ekranu 2015-02-10 o 02.32.19

Zrzut ekranu 2015-02-10 o 02.32.34

Zrzut ekranu 2015-02-10 o 02.32.01

Zrzut ekranu 2015-02-10 o 02.31.54

Zrzut ekranu 2015-02-10 o 02.32.28
zdjęcia: www.h-n-h.jp

Japończycy to specyficzne społeczeństwo i tam takie rozwiązanie może się przyjąć. W innych częściach świata to chyba szybko nie nastąpi. Ale jest to coś ciekawego, co przyciąga uwagę i o czym się mówi, więc marketingowo trafne. Nowe technologie w hotelarstwie to silny trend, którego się nie powstrzyma.

Sieci hotelowe również wykorzystują technologie do usprawnienia obsługi: check-in kioski, e-concierge, zameldowanie czy otwieranie drzwi przy użyciu smartfona i smartwatcha.
Grupa hoteli Starwood (m.in. Sheraton, Westin, St. Regis, The Luxury Collection) testuje robotycznego kamerdynera (Botlr – skrót od robotic butler) o imieniu A.L.O (wym. el-oh) w hotelu marki Aloft w Cupertino (Kalifornia), stworzonych dla gości młodego pokolenia (Millenialsów), którzy są żądni wszelkich nowinek technicznych.

Aloft-hotel-robot-Butler-600x250
zdj. starwoodhotels.com

A.L.O ma 90 cm wysokości i będzie do dyspozycji gości 24h na dobę, dostarczając do pokoju to, co sobie gość zażyczy.
Jak zapewnia dyrekcja sieci, Botlr nie zastąpi ludzkiej obsługi, a jedynie ma wesprzeć pracowników, którzy będą mogli więcej czasu poświęcić gościom w bezpośrednim kontakcie. Zobaczymy 😉

Komentarze

komentarzy