Jak już wiadomo, marka Nobu Hotels wchodzi do Polski. Pięciogwiazdkowy Nobu Hotel Warsaw powstaje w miejscu rozbudowywanego dawnego hotelu Rialto, stojącego przy skrzyżowaniu ulic Wilczej i Emilii Plater.
Uwagę temu newsowi poświęciły nie tylko pisma branży hotelarskiej, ale także ogólnopolskie dzienniki, magazyny o tematyce architektonicznej, marketingowej, czy kulinarnej.
Dlaczego Nobu Hotels wywołuje takie zainteresowanie?

Przede wszystkim za sprawą współtwórcy marki, popularnego amerykańskiego aktora Roberta De Niro.
Nobu Hotels, to nowoczesna marka premium (nie luksusowa), słynąca z oryginalnego stylu i przede wszystkim restauracji o tej samej nazwie serwujących wykwintne dania kuchni japońskiej w nowym wydaniu.
Historia marki zaczęła się pod koniec lat 80. w Los Angeles, od spotkania Roberta De Niro z szefem kuchni Nobu Matsuhisą w jego restauracji, która tak przypadła do gustu De Niro, że zaproponował szefowi, aby otwierać wspólnie kolejne restauracje. Wraz z trzecim wspólnikiem, producentem filmowym Meirem Teperem, otworzyli restaurację Nobu na Manhattanie w Nowym Jorku. Od tego czasu powstało już 40 restauracji na całym świecie.
W pewnym momencie spółka doszła do wniosku, że należy realizować projekty zarówno restauracyjne, jak i hotelowe. I tak pierwszy hotel marki Nobu z restauracją Nobu został otwarty w 2013 roku w Las Vegas w ramach kompleksu Caesars Palace. Obecnie działa 8 hoteli, a kolejne 9 są w trakcie budowy, w tym Chicago, Toronto, Barcelona i Tel Awiw.
W zarządzie spółki pojawił się niedawno czwarty udziałowiec z Australii.

Przejrzałem profile już istniejących hoteli na Booking.com. Niestety, jak na ich pięciogwiazdkowy status oceny gości są dość niskie, zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. Mam nadzieję, że mocną stroną warszawskiego hotelu nie będzie tylko marka kojarzona z Robertem De Niro i oryginalna architektura.


Nobu Hotel London Shoreditch 


Nobu Hotel London Shoreditch


Nobu Hotel London Shoreditch


Nobu Hotel London Shoreditch


Nobu Hotel London Shoreditch


Nobu Hotel Barcelona


Nobu Hotel Cabo San Lucas


Nobu Hotel Chicago


Nobu Hotel Las Vegas

Nobu Hotel Warsaw będzie czwartym w Europie obiektem tej marki po Londynie, Ibizie i hiszpańskiej Marbelli.
Nowy hotel będzie połączeniem starej kamienicy dawnego Rialto z nowoczesnym budynkiem. Wnętrza będą się także różniły między bryłami. W nowej części zagości typowy dla marki Nobu minimalizm. Z kolei w kamienicy zachowany zostanie styl art deco.
Za projekt architektoniczny odpowiadała polska pracownia Medusa Group, która wraz ze studiem PCH z Los Angeles stworzyła także projekt wnętrz nowej części hotelu.

Jak powiedział mi Przemo Łukasik, współzałożyciel pracowni Medusa Group, tak wyraźny kontrast brył jest celowy. Nowa bryła w kolorze antracytu ma odzwierciedlać nowe oblicze Warszawy, stolicę cosmpolityczną, nowoczesną, która przyciąga obcokrajowców w celach biznesowych i turystycznych. Nowy hotel poprzez swój charakter dedykowany będzie odbiorcom znudzonym sztampowymi hotelami biznesowymi w centrum stolicy.
Mimo tego, że jest to dość masywna bryła, nie jest ona płaska, jest różnorodna. Wnęki będą gęsto wypełnione roślinami, które pojawią się także wertykalnie na ścianie budynku. Jest to odpowiedź na większe zapotrzebowanie na zieleń w przestrzeni miejskiej, potrzebę kontaktu z przyrodą.

W nowym budynku panować będzie prostota połączona z materiałami wysokiej jakości, w kolorach natury. Wnętrza nie będą ociekać luksusem, zbędnymi zdobieniami.
Styl marki Nobu, nowoczesnej i dynamicznie rozwijającej się, komponuje się z wizją inwestora, który początkowo zakładał prowadzenie hotelu pod własną marką The Bridge (jak hotel we Wrocławiu). Stąd dość zaskakująca była wiadomość o pojawieniu się Nobu jako operatora hotelu i to na etapie kiedy projekt architektoniczny był już gotowy.

Czytaj więcej…
Wyczekiwane otwarcia hoteli w 2019

W nowym budynku dostępnych będzie 80 pokoi, co łącznie z dawnym hotelem Rialto da 120 pokoi. Na parterze poza markową restauracją Nobu (dotychczasowa restauracja Salto z kuchnią argentyńską przestała istnieć), znajdzie się także cukiernia. Na pierwszym piętrze znajdą się dwie przestrzenne sale eventowe o powierzchni 171 i 261 mkw, z możliwością połączenia w jedną salę. Na szóstym piętrze będzie strefa fitness z sauną suchą i mokrą oraz siłownią. Co ciekawe, na podziemnej kondygnacji działać będzie klub jazzowy.
Goście mają doświadczyć polskiej gościnności, choć z elementami zaczerpniętymi z kultury japońskiej, jak np. rytuały na powitanie i wstawki w pokojach składające się z zestawów do parzenia herbaty.

Sama lokalizacja hotelu jest atrakcją samą w sobie. Ścisłe centrum, choć zaciszna okolica i zwarta zabudowa przedwojenna. W pobliżu popularna Hala Koszyki, liczne kawiarnie i restauracje z kuchnią całego świata.
Sąsiedztwo obiektu, mieszany styl architektoniczny oraz różne funkcje w jego wnętrzach – nocleg w klasie premium, restauracja rozpoznawalnej marki, rozrywka dla koneserów, azjatycki akcent – będą częścią storytellingu Nobu Hotel Warsaw.

Czytaj więcej…
Inwestycje hotelowe w centrum Warszawy

Niektóre nagłówki artykułów w Internecie sugerowały, że Robert De Niro otwiera hotel w Warszawie. Otóż nie, De Niro nic nie otwiera. Inwestorem jest polska spółka Tacit Investment, która jest właścicielem nie tylko rozbudowywanego Hotelu Rialto, ale także apartamentowca Cosmopolitan przy Placu Grzybowskim w Warszawie, a w czerwcu tego roku otworzy we Wrocławiu drugi w Polsce hotel działający pod marką MGallery by Sofitel (pierwszy został już otwarty w Krakowie). Natomiast firma NOBU Hospitality, właściciel marki NOBU Hotels, będzie zarządzała hotelem.
Tak zwane miękkie otwarcie zaplanowano na pierwszy kwartał 2020 roku. Parę miesięcy później nastąpi jego uroczyste otwarcie, na którym ma się pojawić sam Robert de Niro. Wartość projektu – modernizacja kamienicy oraz budowa nowej części – wynosi 100 mln PLN.

 

reklama

 

Zapytałem kilkoro projektantów wnętrz z doświadczeniem hotelowym, co myślą o marce Nobu.

Piotr Kalinowski, pracownia MIXD
Wystrój hoteli Nobu jest amerykańską wariacją na temat stylu japońskiego. Minimalizm i asceza we wnętrzach przenika się z funkcjonalnością pokoi i innowacyjnymi detalami. Wnętrza są nasycone kolorami i ciepłym oświetleniem. Materiały są naturalne, solidne i nie brakuje ciekawego, lokalnego akcentu. Hotele Nobu w wystroju idą swoją drogą, nie oglądając się na trendy. Mają swój indywidualny styl, który można pokochać. To przestrzeń do odpoczynku i kontemplacji.

Krzysztof Kaszubowski
Nobu to świetne połączenie współczesnego minimalizmu z azjatyckim duchem. Ta typowa dla azjatyckich projektantów mieszanka z amerykańskim prostym designem bardzo mi odpowiada. Jest wiele podobnych hoteli w Stanach i całej Azji, ale niewiele w Europie. Myślę, że dlatego też ta estetyka i idea wyciszenia, relaksu i spokojnych tonacji przyjmie się w Polsce, gdzie zwyczajnie tego brakuje. Poza tym, to estetyka zbliżona do wciąż panującej u nas prostoty skandynawskiej i bliska polskim architektom. Koncepcja marki daje też okazję projektantom do lokalnych interpretacji.

Olga Stępień, pracownia Tremend
Z entuzjazmem przyjęłam wiadomość o tym, że marka Nobu zadebiutuje w Polsce. Wnętrza marki zachwycają wyrafinowaniem i dbałością o detal. Dedykowane są dla osób, które doceniają estetykę w myśl zasady ,,mniej znaczy więcej”. Wnętrza charakteryzuje naturalna paleta kolorów, która wprowadza spokój i harmonię, a przy tym jest idealnym tłem dla sztuki. Podejście do niej w sposób przemyślany wzmacnia jej znaczenie w przestrzeni.

Komentarze

komentarzy