Mam okazję zwiedzić w ciągu roku kilkadziesiąt hoteli różnej kategorii, zarówno w celach turystycznych, jak i służbowych. Choć w tym roku mój plan podróży został mocno okrojony.
Najważniejsza jest dla mnie jakość obsługi, bo to najbardziej pozostaje w pamięci.
Zwracam jednak uwagę na dużo więcej elementów oraz kilka praktycznych i wygodnych rozwiązań, które wpływają na komfort mojego pobytu. Doceniam, gdy dobre hotele, niekoniecznie luksusowe, potrafią o to zadbać.

 

Pierwsze wrażenie

Mówi się, że pierwsze wrażenie po wejściu do hotelu ma największe znaczenie i często rzutuje na końcową ocenę. To prawda. Zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę i pierwszy kontakt z personelem (recepcjonista, kelner) – uśmiech, kontakt wzrokowy, kurtuazyjna rozmowa, okazanie zainteresowania się gościem i wykazanie się kompleksową wiedzą na temat oferowanych usług i produktów.
W kontekście personelu trzeba wspomnieć o uniformie – nie tylko schludnym, ale i dopasowanym do charakteru i klasy hotelu.

Jednak zanim pojawię się w hotelu, przeglądam stronę internetową. I tutaj liczy się dla mnie responsywność strony na smartfonie; wygląd graficzny, który wzbudzi zainteresowanie; czytelność (intuicyjna obsługa) oraz dobrej jakości zdjęcia podkreślające atuty hotelu.
Ważna jest estetyka wnętrza – ładne meble (fotele, pufy, sofa, stoliki); żywe rośliny lub stół z kompozycjami ze świeżych kwiatów, a nawet dzieło sztuki (obraz, rzeźba, fotografie, grafiki), które może mieć lokalny charakter.
Dobry hotel zadba także o stosowną muzykę; zapach w lobby, który przykuje uwagę gościa; czy klimatyczne oświetlenie zmieniające się w zależności od pory dnia (światło może być za ciemne lub zbyt jasne).

Aranżacja samej recepcji wiele mi mówi o podejściu projektantów do tematu gościnności. Lubię, gdy zamiast recepcji zabudowanej wysoką ladą niczym forteca obronna, stanowiska recepcjonistów umożliwiają im łatwe wyjście frontem do gościa, gdy zajdzie taka potrzeba.

Czytaj więcej…
Jak zmieniają się usługi hotelarskie


Hotel Ibis Styles Lublin

 

Pokój

Po otwarciu drzwi chciałbym poczuć świeży, naturalny zapach, a nie ostrą woń odświeżacza powietrza, czy co gorsza papierosów.
Atrakcyjny dla oka styl wnętrz to dzisiaj podstawa – stonowana kolorystyka, lokalny akcent, detal (lampa, obraz, wzór tkanin, designerskie krzesło) oraz fotogeniczny kadr (strefa biurka, część zagłowia łóżka z szafką nocną), który zachęci do zrobienia zdjęcia i opublikowania na Instagramie.

Nie tyle wielkość pokoju ma znaczenie, co funkcjonalne wyposażenie. Poza wygodnym materacem, co powinno być priorytetem inwestora hotelowego, doceniam także: po dwa wolne kontakty przy łóżku, dobrej jakości pościel (poduszka, kołdra) i ręczniki (miękkie); nastrojowe ledowe oświetlenie; zasłony całkowicie wyciemniające pokój (bez prześwitów); czajnik z kubkami (nie filiżankami) do herbaty i ekspres do kawy przynajmniej w pokoju wyższej kategorii; duży telewizor (minimum 42 cale) z różnymi kanałami informacyjnymi i filmowymi oraz możliwością włączenia Netflixa bez konieczności podpinania kablem komputera.
W łazience z kolei – lustro z ledowym oświetleniem twarzy, dobrej jakości kosmetyki, mocna suszarka i prysznic z deszczownicą.
I jeszcze jedno, co obecnie ma duże znaczenie – szybki i niezawodny internet wi-fi.

Czytaj więcej…
Jak komfortowo i funkcjonalnie zaprojektować pokój hotelowy 


Hotel The Bridge MGallery Wrocław 

 

Gastronomia

Usługa gastronomiczna w dobrym hotelu powinna być doświadczeniem kulinarnym. Smak jedzenia jest oczywiście kluczowy, ale warto też zadbać o inne elementy.
Atrakcyjnie wyglądające nakrycie stołu, adekwatne do stylu hotelu. Tutaj głównie mam na myśli talerze. Teraz oferta porcelany jest bardzo bogata i jest w czym wybierać niezależnie od budżetu. I znowu – warto pamiętać, że dobrze wyglądający talerz z apetycznie ułożonym jedzeniem zachęca do zrobienia zdjęcia i darmowej promocji w mediach społecznościowych.

Klasyką jest podanie pieczywa z oliwą, najlepiej gdy jest wypiekane w hotelu. Miłym akcentem byłoby natomiast podanie amuse-bouche, który można przygotować w dowolnej postaci, cokolwiek kucharz ma danego dnia na stanie.
Dobra oferta win, co wcale nie musi oznaczać kilkudziesięciu etykiet, oraz regionalne piwa rzemieślnicze.
Wartością hotelowej gastronomi poza szefem kuchni jest osoba barmana, utalentowanego i co ważne kreatywnego.

No i śniadania. Solidne śniadania to podstawa hotelowej usługi gastronomicznej niezależnie od kategorii gwiazdkowej. Poza zakresem asortymentu i dobrym wyborem dla gości z różnych grup dietetycznych (w tym kilka rodzajów pieczywa i mleka, wysokiej jakości kawa, lokalne produkty), liczy się prezentacja jedzenia. Jest tyle inspiracji w internecie na aranżację bufetu. Trzeba tylko chcieć. I jeśli tylko logistycznie jest to do ogarnięcia przez obsługę (w hotelach premium i luksusowych nie powinno być wymówek), ciepłe dania z jajek powinny być przygotowywane na życzenie, zamiast zalegać w podgrzewaczu na bufecie.

Czytaj więcej…
Dlaczego ten? Czyli moje kryteria wyboru hotelu


Nosalowy Park Hotel & Spa Zakopane 

Komentarze

komentarzy