Kiedy z pozyskaniem ciekawych ludzi pełnych pasji i zaangażowania do pracy nie jest łatwo, marki hotelowe praktykują oryginalne pomysły na rekrutację, jednocześnie prezentując swoją kulturę organizacyjną.
Praca w hotelarstwie jest pełna wyzwań. To coś więcej niż wypełnianie obowiązków. To sztuka gościnności, budowania relacji i kreatywności. Personel tworzy atmosferę miejsca, która pozwala gościom poczuć się jak w domu.

Oto kilka przykładów…

 

MOXY WARSAW PRAGA

Hotel MOXY Warsaw Praga poszukuje wyjątkowych ludzi młodych duchem, empatycznych, otwartych, odważnych, szalonych, bezpośrednich i chcących dokonywać rzeczy pozornie niemożliwych. Ludzi z pasją do pracy i życia, chętnych do podzielenia się swoją wiedzą i zainteresowaniami. Hotel będzie organizował cykliczne i spontaniczne wydarzenia w lobby, podczas których każdy pracownik może się zaprezentować – niezależnie od tego czy świetnie tańczy, maluje, dekoruje torty, czy gra w brydża. Będzie miał możliwość pokazania swoich umiejętności i zarażenia swoją pasją innych.

Również rekrutacja do hotelu sama w sobie była nietypowa, jak na hotelarstwo. Zorganizowano dwie imprezy rekrutacyjne w plenerze. Jedna z nich miała miejsce w klubie Cud Nad Wisłą, a druga na terenie kompleksu Koneser w ramach Festiwalu Konesera. Wręczano zainteresowanym osobom wizytówki Make A Move z adresem rekrutacyjnym. Zaprezentowano czym marka Moxy wyróżnia się na tle innych hoteli, jaką wolność i swobodę daje, m.in. w ubieraniu i pokazywaniu siebie. Wartością będzie okazywanie swojej osobowości przez kolorowe włosy, tatuaże, itp. Członkowie ekipy MOXY nosić będą wygodne trampki, kolorowe skarpetki, luźne spodnie i T-shirty.

Czytaj więcej…
Jak hotel Moxy Warsaw Praga chce się wyróżnić

 

PURO HOTELS

Czy komunikacja z kandydatami przez social media może służyć budowaniu silnej marki pracodawcy? Oczywiście, że tak. Szczególnie jeśli celem marki pracodawcy jest dotarcie do młodych kandydatów. Chcąc dotrzeć z przekazami do młodych kandydatów, poza komunikacją na Facebooku czy LinkedInie, warto skierować swoje działania także na – Instagram i Snapchat. Serwisy te są już dziś dla kandydatów głównym źródłem informacji nt. kultury korporacyjnej i stylu pracy w organizacji. Obrazy i krótkie filmy wideo mają często moc silniejszą niż słowa – wywiady z pracownikami niższego i wyższego szczebla, opowiadanie o codziennej pracy w firmie, czy informowanie o prowadzonych działań rekrutacyjnych. Menedżerowie mogą opowiadać np. o wymaganiach czy benefitach oferowanych na danym stanowisku lub odpowiadać na pytania kandydatów zadawane bezpośrednio na Snapchacie, czy Instagramie.

Taką formę komunikacji praktykuje lifestylowa sieć PURO Hotels. Pracownicy za pośrednictwem Snapchata pokazali backstage pracy barmana, kelnera, kucharza i hosta. Treści dostarczane były bezpośrednio przez pracowników. Mieli oni całkowitą dowolność w przygotowywaniu materiałów i to właśnie takie podejście było gwarancją autentyczności materiałów.
To nie wszystko. Rekrutując do niedawno otwartego hotelu PURO na krakowskim Kazimierzu, zachęcano kandydatów do przesłania linku do swojego profilu na Instagramie, zamiast tradycyjnego CV. To właśnie profil na Insta pokazuje prawdziwą naturę kandydata i jego oryginalność, a to właśnie ceni marka PURO Hotels.

Czytaj więcej…
Nowe otwarcia hoteli z sieci PURO Hotels

 

VIENNA HOUSE MOKOTOW WARSAW

Austriacka sieć hoteli Vienna House w lutym otwiera swój pierwszy lifestyle’owo-biznesowy hotel w Warszawie i szuka pracowników. Ogłoszenia o pracę znajdziecie TUTAJ
18 stycznia o godz. 18:00 w Instytucie Sztuki Kulinarnej na ul. Postępu 5 (Skład Bananów), naprzeciwko powstającego hotelu, odbędzie się nietypowe spotkanie rekrutacyjne, a jednocześnie dobrze się bawić. Hotel rekrutuje pod hasłem „Podziel się swoją pasją!”. Ideą jest pokazanie atmosfery, jaka będzie panowała w hotelu. Będzie to okazja dla kandydatów, aby poznać liderów hotelu, poznać ich pasje i sposób bycia. W pracy spędza się połowę swojego życia, więc klimat miejsca i współpracownicy są kluczowi do podjęcia decyzji o zatrudnieniu. W programie przewidziano przede wszystkim szybkie rozmowy kwalifikacyjne na stanowiska kelner, kucharz, recepcjonista i pokojowa, oraz praktyczne zadania dla kandydatów na kucharzy. Odbędzie się również pokaz kulinarny szefa kuchni, spotkanie z inspirującym influencerem i integracja przy dobrej muzyce i dobrym jedzeniu. Będzie też konkurs.
Aby wziąć udział w imprezie wystarczy zaznaczyć „wezmę udział” w wydarzeniu na Facebooku -> LINK

Dodatkowo już dziś 15 stycznia (wtorek) o godz. 12:00 wysłuchajcie specjalnej audycji w Radiu Kampus 97,1FM LINK z udziałem dyrektorką generalną Martą Karteczką oraz Urszulą Cierzniewską odpowiedzialną za HR. Rozmówczynie odpowiedzą na pytanie jakie możliwości daje studentowi i młodemu człowiekowi branża hotelarska, czy praca w hotelu się opłaca, jak i kiedy szukać pracy w tej branży. Będzie również mowa o niestandardowych formach poszukiwania pracowników oraz o tym, jak w ogóle wygląda praca w hotelu międzynarodowej sieci.

 

reklama

 

FOUR POINTS BY SHERATON WARSAW MOKOTOW

Z kolei Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów wdrożył innowacyjny projekt o nazwie „8 za 7”. Oferuje on nowy benefit, który umożliwi pracownikom hotelu, do którego prowadzona jest obecnie rekrutacja, bardziej korzystne zbilansowanie życia prywatnego i zawodowego. Projekt zapewnia bowiem pracownikom 7-godzinny czas pracy z utrzymaniem 8-godzinnego wynagrodzenia. Dzięki temu pracownicy zyskają 5 dodatkowo wolnych godzin w tygodniu, co przekłada się na 20 dodatkowo wolnych godzin w miesiącu i finalnie 2 tygodnie w skali roku, które będą mogli przeznaczyć na samorozwój, dokształcanie się, czy po prostu wypoczynek. Firma liczy, że takie podejście do pracowników pozwoli jej zbudować z nimi trwałe relacje, co w konsekwencji przekształci się w stabilny i zmotywowany zespół, gotowy do zapewnienia gościom hotelowym wysokiego standardu obsługi.

Czytaj więcej…
Wyczekiwane otwarcia hotelowe w 2019

 

reklama

Komentarze

komentarzy