Four Seasons Hotels & Resorts, wiodąca sieć ultra luksusowy hoteli, otwiera kolejny rozdział w historii hotelarstwa.
Są już luksusowe koleje (Orient Express) i statki pasażerskie (Queen Mary), czas na zagospodarowanie przestrzeni powietrznej.
Widać świadczenie usług na najwyższym poziomie na ziemi nie jest już wystarczające dla firmy, więc postanowiła sprawić, by goście poczuli się jak w niebie. Dosłownie.

FS Jet
zdj. fourseasons.com

Od 2015 roku Four Seasons wprowadza nową usługę – Four Seasons Private Jet.

Luksusowo urządzone Boeingi 757 oferować będą, poza standardowymi udogodnieniami, bezprzewodowy dostęp do Internetu, zaś na ich pokładach będą zatrudniani kucharze i concierge. W trakcie lotu skorzystać będzie można z zabiegów kosmetycznych i Spa. Jednorazowo podróżować będzie mogło do 52 osób.

Taki komfort podróży ma oczywiście swoją cenę i to niemałą.
Podróż dookoła świata to koszt 119 tys. USD za osobę w przypadku par i 130 tys. w przypadku podróżujących pojedynczo. Natomiast podróż po Europie kosztować będzie 69 tys. USD za osobę (pary) i 77 tys. USD za singla.

Zrzut ekranu 2014-04-23 o 22.44.20
zdj. fourseasons.com

Podróż wzbogacona będzie oczywiście przystankami w różnych częściach świata i noclegami w hotelach i resortach sieci Four Seasons.
Każdy pakiet obejmuje transport, zakwaterowanie, wycieczki, posiłki oraz napoje.

Pełny plan podróży oraz formularz rezerwacyjny dla zainteresowanych jest dostępny tutaj…
http://www.fourseasons.com/aroundtheworld/private_jet_travel_itineraries/#/spring_2015

Słynąca z innowacyjności sieć Four Season to 95 hoteli i resortów, w 39 krajach, na 5 kontynentach.
Nieprzerwanie od 1998 roku firma znajduje się na liście 100 najlepszych pracodawców wg magazynu Fortune.
Według Robb Report Magazine – Four Seasons znajduje się w grupie 20 najbardziej ekskluzywnych marek wszechczasów i innowatorów doskonałości – w tym Rolls-Royce i Ferrari, Cartier i Tiffany, Louis Vuitton i Armani, Glenlivet i Château Lafite Rothschild.

46075_555520931141871_388377040_n

Założycielem firmy jest Isadore “Issy” Sharp, kanadyjski biznesmen (polskiego pochodzenia), ur. w 1931 roku.

408493_555521354475162_626168062_n
zdj. fourseasons.com – pierwszy FS Toronto

Jako młody architekt pracujący u ojca, Sharp stworzył projekt motelu na specjalne zamówienie przyjaciela rodziny. Zachęcony sukcesem, postanowił wybudować własny hotel w Toronto – Four Seasons Motor Hotel, który został otwarty w 1961 roku (na zdjęciu).
„Otworzyliśmy pierwszy hotel z prostą zasadą: traktowanie każdego klienta jako specjalnego gościa” – powiedział Sharp.

543789_555559294471368_238987705_n
zdj. fourseasons.com – FS London Park Lane

Pierwszy Four Seasons w Europie został otwarty w Londynie w styczniu 1970 roku (pierwotnie nazwany: Inn on the Park).
Pomysłem Sharp’a było zbudowanie firmy, która nie tylko reaguje na potrzeby podróżnych, ale faktycznie je przewiduje.
W opinii Sharp’a, FS Londyn miał konkurować z klasycznymi i elitarnymi londyńskimi hotelami, które w jego opinii traktowały klientów na podstawie ich klasy społecznej. To był początek światowej ekspansji.

FS Londyn Park Lane jako pierwszy hotel na świecie wprowadził innowacyjne rozwiązania: od bezpłatnych kosmetyków i kilku telefonów w pokoju, do usług nocnego prania i prasowania w godzinę oraz 24-godzinnych usług centrum biznesowego.
Dzisiaj, w miejscu pierwotnego Inn on the Park jest całkowicie odnowiony w roku 2010 Four Seasons Hotel.

487392_555564407804190_860334265_n
zdj. fourseasons.com – FS San Francisco

Pierwszy Hotel Four Seasons w USA zostały otwarty w San Francisco 1976 rok.
Pierwsze prywatne rezydencje z usługami hotelowymi zostały wprowadzone w FS Boston w 1985 roku.

735214_555566771137287_405507080_n
zdj. fourseasons.com – FS Boston

603084_555580437802587_207169454_n
zdj. fourseasons.com – FS Florence

W 1986 roku, Four Seasons zrobił coś, co było niespotykane w Ameryce Północnej: otwarto hotel z centrum spa. 24h usługa w Four Seasons Resort and Club Dallas była nowatorska, zarówno dla firmy, jak i branży.

397741_555568791137085_1821308672_n
zdj. fourseasons.com – FS Bali at Sayan

544053_555580734469224_673845475_n
zdj. fourseasons.com – FS Los Angeles Beverly Hills

735081_555573837803247_399446149_n
zdj. fourseasons.com – FS Maui

W 1990 roku, Four Seasons uruchomił swój pierwszy tropikalny resort – Maui (Hawaje).
A pierwszy FS w Azji został otwarty w Tokio w 1992.

480403_555576511136313_599979654_n
zdj. fourseasons.com – FS Budapest

578386_555575301136434_135019496_n
zdj. fourseasons.com – FS New York

1780908_778656095495019_604692483_n
zdj. EYS – moja wizyta, nie nocowałem! 🙂 , w Four Seasons Resort Chiang Mai w czasie niedawnej podróży po Tajlandii

FS jako pierwszy wprowadził 24h room service oraz sprzątanie pokoi dwa razy dziennie, rano i dodatkowo wieczorem (tzw. turndown service).

Od dawna firma bardzo dbała o komfortowy sen i wygodę łóżek. Dlatego jest tylko jedna firma produkująca materace dla wszystkich hoteli wg specjalnego projektu, które goście mogą zakupić.

Signature Sleep by Four Seasons

W tym roku zainicjowano usługę Signature Sleep by Four Seasons. W każdym hotelu do dyspozycji gości są doradcy, którzy pomogą dobrać twardość nakładki materaca oraz przedstawią zalecenia jak dobrze przygotować się do snu.

Fakty i mity, wieczorne rytuały i porady ekspertów dostępne są na stronie sieci…
http://bit.ly/SleepbyFS

Dla gości korzystających z tej usługi wstawiane są do pokoi słodkie przekąski i kosmetyki…
turndown amenities at Four Seasons hotels
zdj. fourseasons.com

735241_555581091135855_1147183777_n
zdj. fourseasons.com – Spa w FS George V Paris

Udziałowcami Four Seasons są m.in. Kingdom Hotels International, należący do Billa Gates’a Cascade Investment oraz Triples Holdings.

19504_556112297749401_1810012866_n
zdj. fourseasons.com

„True luxury is defined not by architecture or décor, but by service. So Four Seasons must make the quality of our service our distinguishing feature and a competitive advantage.” – Isadore Sharp

 

Four Seasons to nie tylko hotele wysokiej klasy, to filozofia.
Miałem przyjemność pracować w Four Seasons Hampshire (Anglia), gdzie zdobyłem nie tylko cenną wiedzę i doświadczenie, które ukształtowały mnie jako hotelarza, ale również miałem okazję współpracować ze świetnymi ludźmi z całego świata.
Zacząłem tam pracę jako koordynator biura Housekeeping’u, następnie sprzątałem pokoje by później objąć stanowisko Supervisora Zmiany Housekeeping’u, a ostatecznie funkcję Asystenta Kierownika Działu Housekeeping’u.

cq5dam.web.1280.720-2
zdj. fourseasons.com

Tutaj więcej informacji i zdjęcia na temat FS Hampshire…
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.555064817854149.145687.554960214531276&type=3

A to Housekeeping Hampshire Team, którego byłem częścią w latach 2005-2008. Ja to ten z przodu na podłodze 🙂

IMG_1415

Komentarze

komentarzy