Drugą noc weekendowego pobytu w Kopenhadze spędziłem w hotelu Crowne Plaza Copenhagen Towers (grupa hoteli IHG).
Za nocleg zapłaciłem punktami gromadzonymi w programie lojalnościowym IHG Rewards (dawniej Priority Club).
Hotel położony jest na obrzeżach Kopenhagi, blisko lotniska Kastrup, na które można dojechać pociągiem z pobliskiej stacji kolejowej w ciągu 10 minut. Do centrum miasta dojedziemy stąd także pociągiem oraz metrem.

DSC_0080

DSC_0082

Hotel oferuje bezpłatny transport z i na lotnisko.

DSC_0077

Crowne Plaza na każdym kroku podkreśla swoje przyjazne nastawienie wobec środowiska i chwali proekologicznymi inicjatywami i zastosowanymi rozwiązaniami, m.in. panelami słonecznymi zamontowanymi na elewacji budynku, energooszczędnym oświetleniem LED-wym i zmywarkami w kuchni, czy używanym sprzętem informatycznym wykonanym z tworzyw sztucznych nadających się do ponownego przetworzenia.

DSC_0076
Napis na drzwiach wejściowych do budynku

IMG_1239
Napis na ścianie przy windach

DSC_0083

DSC_0070
Obiekt charakteryzuje się ciekawą architekturą, dominuje surowy beton, wysokie stropy podparte skośnymi filarami.

DSC_0072
Restauracja Braserie

DSC_0074

DSC_0068
Hotel jest częścią kompleksu biznesowego, na który składają się także biura.

DSC_0062
W lobby stoi dyspozytor z wodą i mapkami dla gości uprawiających jogging.

DSC_0059
Lobby bar

DSC_0084

DSC_0066
Lobby będzie niebawem powiększone o dodatkową przestrzeń aranżowaną za tymi ścianami.

DSC_0067

Na 22 piętrach znajduje się 366 pokoi urządzonych w jasnych barwach. Czuć świeżość, mimo że hotel funkcjonuje od 2009 roku. Bardzo wygodne łóżka i poduszki. W przeciwieństwie do hotelu Ibsens, w którym spędziłem pierwszą noc, o czym możecie przeczytać TUTAJ

DSC_0043

DSC_0044

DSC_0051

DSC_0046
Bardzo lubię kiedy hotele oferują takie drobne rzeczy dla gości oraz różnego rodzaju porady ich edukujące. W tym przypadku porady i krople sprzyjające zasypianiu. To także element identyfikacji marki, który pozytywnie wpływa na jej wizerunek.

DSC_0048
Przetestowane. Nie musieli zwracać punktów 😉

DSC_0042
Goście, którzy nocują dłużej niż jedną dobę, mogą skorzystać z takiej oto „ekologicznej” oferty. Bardzo fajna inicjatywa, ponownie sprzyjające budowaniu pozytywnego wizerunku marki, i opłacalna także dla samego hotelu. W końcu te 75 koron pozostanie w hotelu.

DSC_0094
Widok z okna pokoju na 16. piętrze. W tle dwie krzywe wieże popularnego w Kopenhadze hotelu AC Bella Sky by Marriott.

DSC_0036

DSC_0037
Kosmetyki zostały wykonane z naturalnych, ekologicznych składników, a ich opakowania z bio-degradowalnej skrobi ziemniaczanej i kukurydzianej.

DSC_0058
Widok na lotnisko i most Öresund łączący Danię ze Szwecją. Można stąd dojechać do szwedzkiego Malmo.

IMG_1240
Powszechny w sieciowych biznesowych hotelach stół dla „porannych ptaszków” wystawiany w lobby z ekspresem i przekąskami. Przydał się kiedy wyjeżdżałem o 5:45 na lotnisko.

CSC_0098

Pobyt w Crowne Plaza choć krótki, zaliczam do bardzo komfortowego.
Sieciowe hotele są postrzegane jako nudne, bo w powszechnej opinii wszystkie są takie same, a goście, zwłaszcza Ci młodzi, szukają nowych, nietuzinkowych doświadczeń. Sam szukam obiektów nietypowych, w których mógłbym się zatrzymać i je opisać.
Jednak to z know-how sieciowych hoteli korzystają indywidualne hotele, a hotelarze zdobywają w nich cenne doświadczenie. Tak było i ze mną. Także sieciówki wyznaczają trendy, a w ostatnich latach otwierają się szeroko na potrzeby nowych pokoleń podróżujących, tworząc nowe koncepty marek hotelowych. W końcu, co by tu nie mówić, są gwarantem jakości usługi. Choć oczywiście są wyjątki, o czym i mi zdarzyło się przekonać 🙂 Więcej moich recenzji TUTAJ

Trochę liczb:
pokój – 25.000 punktów za noc w programie IHG Rewards
burger – 165 koron
dostęp do Club Lounge (w tym śniadanie i wieczorne drinki i przekąski) – 300 koron

Komentarze

komentarzy